1- در برخی مسائل اجتماعی، ارزیابی صفر یا یک نداریم. درست و غلط هم نداریم. بالاخره دولت بنزین را 3 هزار تومان کرد و عده ای هم کشته شدند و آبرو هایی هم از کشور رفت.
2- بازگشت به عقب نداریم. اساسا در دنیای سیاست، هیچ اقدامی، قابل جبران نیست و یک شلیک است و دنیایی جدید.
3- قبول. من هم مثل خیلی ها، باور نداشتیم که قیمت 3 هزارتومانی بنزین (یعنی 300 درصد افزایش ) برای جامعه یک شوک بزرگ است.
4- از اول مفتون فریب محاسبات اقتصادسنجی ها نبودم. بنزین تورم دارد و بالاتر از 4 درصد هم دارد.
5- پیشنهاد تخصیص پس پیمایش من برای همه 20 میلیون خودرو اشتباه نباشد هم آسان نبود.
6-اما صبر کنید. بنزین دو نرخی رانت است درسته؟ بعضی ها دارند از سهیمه سو استفاده می کنند و برخی دیگر سهیمه نمی تونند بگیرند برای خدمتی که می دهند.
7- اپ های تاکسی رانی هم که قابل اعتماد نیستند و رانت تخصیص بنزین را بدست می آورند و دولت راضی نیست.
8- اینجاست که گام مکمل بنزین دو نرخی باید برداشته شود.
9- به هر تاکسی فرصت داده می شود که پکیچ اعتبارسنجی پیمایش را نصب کند و به میزان پیمایشش سهیمه او معتبر شود.
10- به مسافربرهای شخصی و وانت بارها اجازه نصب پکیچ داده می شود که پس از اعتبارسنجی موضوعی، حسب خدمت پیمایشی آنها، به آن ها سهمیه جدید اضافه شود.
11- سود دولت، جلوگیری از رانت شناسایی نشده است. کسی نمی تواند سهمیه بفروشد.
12- دولت می تواند این پلتفرم داده ای را گسترش دهد و نیازهای دیگری را پاسخ دهد
13- دولت کل فرایند را برونسپاری می کند
14- دولت به صورت تشویقی کل فرایند سهمیه بندی استفاده کنندگان از پکیچ پیمایش را یکپارچه مدیریت می کند.
15- در صورت رضایت مردم و دولت، این پکیچ اساس سیستم عامل پیمایشی کشور را تشکل می دهد.
16- آمار مصرف سوخت نه از تولید کننده که از مصرف کنندگان قابل استخراج می شود.
17-